FAQ
Kom godt igang
Jeg har købt programmet. Hvordan starter jeg?
Hvis du kigger på denne side - Velkommen side - vil du kunne se hvad der kommer til at ske efter du har bestilt.
Jeg har sat den til i bilen, hvordan kommer jeg i gang?
Du skulle gerne have modtaget en mail med dine logininformationer. Hvis ikke, kan du genbestille logininfo på dette link. - Nyt password til kørebogen - . Når du er logget ind, kan du klikke rundt og lære systemet at kende. Det er meget nemt, men hvis du har spørgsmål kan du f.eks. tilmelde dit vores online webinar her - meld dig til et webinar - Husk at systemet først viser ture og beregner efter du har kørt nogle ture 🙂
Jeg kan ikke logge ind/finde min kode
- Du kan bestille et ny password til Kørebogen her - Kørebog password -
- Du kan bestille et ny password til dit abonnement her - Abonnement password -
Lever den op til SKATS krav - også til splitleasing?
Ja, systemet lever på til alle SKATs krav. Du kan læse mere om det her.
Sådan undgår du skatte- og momssmæk i forbindelse med dit kørselsregnskab
Jeg har flere biler, kan man bruge Autolog til det også?
Ja du kan tilkøbe flere enheder under sammen konto. Du kan også opgradere til et flådestyringsystem, hvis det passer dig bedre. Læs mere om vores løsning til flådestyring på www.fleetcomplete.dk eller ring til en af vores konsulenter på tlf. 45480104, så sikrer du dig, at du får det bedste til dit behov.
App'en - FAQ
Hvor finder jeg appen?
GPS i Bilen
Passer kørebogen til alle biler?
Den passer i alle biler fra 2001 og frem. Du kan i øvrigt læse vores blog om OBD II standarden her. Hvad er en OBD II standard?
Hvordan ser det ud i bilen med kørebogs-dimsen i stikket?
I langt de fleste biler er stikket gemt, så man kan ikke umiddelbart se enheden i bilen. Nogle bruger en lille forlængerledning, man kan tilkøbe hos os. Sidder den dårligt kan man bruge den medfølgende adapter til at flytte enheden til et mere skjult sted.
Overvåger kørebogen mig?
Systemet logger din bils kørsel. Den 'overvåger' dig ikke i den forstand, at den ikke sender nogen personknyttede data videre til andre end dig og dit kørebogssystem. Kørebogssystemet lever op til EU's nye persondataforordning (GDPR), som beskytter dine data, og du vil altid kunne få dine data slettet. Vi kigger ikke på din kørsel, uden du giver os lov, og ingen andre kan se data knyttet til dig.
Kan jeg flytte den fra bil til bil?
Ja, man kan let flytte enheden fra bil til bil, hvis du eksempelvis får en ny bil. Det betyder ikke noget for abonnementet eller systemet. Daglig skiftning mellem 2 eller flere biler, vil slide på enheden, derfor anbefaler vi det ikke.
Kan jeg bruge den som GPS?
Nej Systemet er ikke et navigationssystem, men du kan bruge den som GPS i den forstand, at du kan se din bils placering på et kort, og vi kan finde den i tilfælde af tyveri.
Min kørebog er blevet stjålet, hvad gør jeg?
Har du kontaktet os? Måske kan vi spore den. Det har vi rigtig mange eksemepler på at folk har genfundet sine biler i god behold. Hvis ikke, er du nødt til at bestille en ny. Vi skal dog lige have den anden lukket, så skriv til os med problemet. [email protected]
Kan man se, hvis jeg fjerner kørebogen fra stikket?
Ja, vi registrerer, når enheden sættes i stikket og tages ud af stikket. Dette gør vi for bedre at kunne fejlfinde på enheden, skulle der være nogle problemer.
Betaling og abonnement
Hvor bestiller jeg?
Du kan bestille din 30 dages prøve-kørebog her. BESTIL
Hvad koster den?
Priser på alle vores versioner findes her. Vores mest populære abonnement hedder Autolog Professionel. Den koster 89 kr. eks moms om md. Der er ingen opstartsomkostninger.
Hvad gør jeg efter de 30 dages prøvetid, hvordan betaler jeg?
Når du bestiller, giver du samtidig dit betalingskorts-info til systemet. Efter de 30 dage er gået, begynder systemet automatisk at opkræve abonnementet fra dig.
Jeg vil gerne slettes igen/opsige - hvordan gør jeg?
Du sender bare enheden retur til os. Huske at sende alle dele med, også den lille kasse enheden kom i. 😊
Hvad gør jeg for skifte fra et prøve-abonnement til rigtigt abonnement?
Du har modtaget en mail fra os om hvordan du gør. I mailen er et link, hvor du kan skifte dit abonnement. Søg evt. i din SPAM-mappe, hvis du ikke kan finde mailen. Søg efter ”Autolog”.
Min betaling er ikke gået igennem, hvad gør jeg?
Ofte skyldes det at dit kreditkort skal fornyes i systemet. Det gør du ved gå at ind på din licensside her - min konto - Under betalingsmetoder i menuen, kan du opdatere dit kort.
Hvordan betaler jeg?
Har du modtaget en mail med manglende betaling, skyldes det, at en betaling ikke kan trækkes på dit betalingskort. I mailen var der også et link til den manglende betaling på den faktura. Det kan skyldes, at du skal opdatere dit kreditkort under betalingsmetoder. - min konto -
Kan man få en ny kørebog under samme cvr nummer?
Ja, hvis du bestiller flere enheder skal du bare bruge samme e-mail som den første bestilling, så bliver enheden registreret på samme konto og CVR.
Jeg har en gammel passiv Autolog kørebog, hvordan opgraderer jeg til den nye?
Du bestiller en ny her på siden. - Bestil ny kørebog -. Hvis du allerede har et abonnement, kan vi overføre dit resterende beløb til din nye kørebog.
Hvor finder jeg mine fakturarer?
Det finder du under "Mit Abonnement" i kørebogen.
Jeg er igang
Registrerer kørebogen erhverv og privat af sig selv?
Ja, I systemet kan du oprette dine arbejdstider. Systemet vil herefter følge din indstilling til hvornår en rute skal være Privat eller Erhverv. Og hvis du har begge dele i arbejdstiden, kan du selv nemt kategorisere dine ture.
Printer man rapporterne eller gemmer man dem på pc?
Du kan både printe din rapport, gemme den på din computer eller sende den via e-mail.
Lever den op til SKATS krav - også til splitleasing?
Ja, systemet lever på til alle SKATs krav. Du kan læse mere om det her.
Sådan undgår du skatte- og momssmæk i forbindelse med dit kørselsregnskab
Hvor længe går der, før jeg kan se ruterne?
Dine ruter kommer automatisk ind i systemet 3-5 min efter din tur er stoppet. Systemet skal lige registrere, at du er stoppet og ikke bare holder stille, og systemet beregner dine data efter turene er stoppet og omregner dem, så du kan få dine kørepenge. Derfor ser du forskel på live data og kørebogsdata.
Kan man selv oprette ture?
Ja i vores professionelle version kan du oprette ture manuelt. På den måde kan du få alle ture ind for hele året, hvis du f.eks. er kommet i gang midt i et regnskabsår.
Hvad integrerer kørebogen til? Bogføring?
Vi tilbyder et åbent API, så du kan integrere kørebogen, hvis du ønsker. I øvrigt kan du gemme og downloade din kørebog i Excel. Så du kan importere din kørebog til dit bogholderisystem.
Registrerer den km start og km slut eller kun ruten?
Den registrerer begge dele. Som selvstændig skal du dokumentere KM-Standen. Dette klarer systemet automatisk for dig. Du skal blot indtaste din KM stand i systemet til at begynde med, så beregner systemet det derfra.
Den vil ikke acceptere min manuelle rute
Når du opretter en manuel rute, skal du skrive fra- og til dato, men også fra- og til tidspunkt. Systemet er følsomt overfor, om man skriver tidspunktet rigtigt. Det skal skrives med kolon tegnet altså 10:05. Bruger du punktum eller komma, accepterer den ikke din indtastning.
Hvordan fungerer 60 dages reglen?
Puuha, det er en kompliceret sag. Du kan læse vores blog, der forklarer det her. - Blog om hvordan 60-dages reglen virker -
Jeg har den gamle kørebog
Programmet melder fejl, "Crystal report, gendan data", hvor finder jeg programmet?
Du kan finde programmet på vores support side - den gamle kørebog -
Du kan også bestille en ny online enhed. - Bestil ny kørebog - Så slipper du for bøvlet med Crystal report fejl.
Min passive logger kan ikke tømmes
Øv, Tjek at driveren er installeret, du kan finde support på det gamle PC program her. - support gamle kørebog -
Du kan også bestille en ny online enhed. - Bestil ny kørebog - Så slipper du for det med drivere og skulle huske at tømme enheden.
Kundeservice
Hvordan får jeg kundeservice?
Du kan gøre alt muligt for at få hjælp, vi har bestræbt os på at lave videoer på YouTube til dig her - Youtube Videoer - Du kan også skrive til os på [email protected]. Du kan også fange os på chatten her på siden.
Hvor finder jeg supportsiderne?
Du kan finde vores support-sider her - Support -
Kan jeg se en demonstration af systemet et sted?
Ja du kan se en live demonstration af kørebogen her - Live Demo -
Laver I undervisning?
Ja, Du kan tilmelde dig vores online webinarer her - Webinar - , hvor du hjemmefra kan se systemet gennemgået, og du kan stille spørgsmål imens.